Christina Gradl

Christina Gradl
Telefon: +49 (0)176 8203 9060
E-Mail: christina.gradl[at]emergia.de
Veröffentlichungen
• Christina Gradl und PIera Waibel (2009):'Entwicklungsländer bergen für Unternehmen Wachstumspotenzial , io new management 06/09
• Christina Gradl, Martin Herrndorf und Aline Krämer (2009): Towards triple impact – toolbox for analysing sustainable ventures, Paris.
• Christina Gradl (2009) The Womens’ Health Initiative as a Business Model for Poverty Alleviation, in Martina Timmermann and Monika Kruesmann (Hrsg.): Partnerships for Women’s Health: Striving for Best Practice within the UN Global Compact, Tokyo
• Christina Gradl, Sahba Sobhani, Afke Bootsman and Austine Gasnier (2008) Understanding the Markets of the Poor – A Market System Approach to Inclusive Business, in: Prabhu Kandachar und Minna Palme (Hrsg.): Sustainability Challenges and Solutions at the Base-of-the-Pyramid: Business, Technology and the Poor, London
• UNDP (2008) Creating Value for All – Strategies for Doing Business with the Poor, New York (Ko-Autorenschaft)
Ausbildung
- Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg, Halle
- London Schoool of Economics and Political Science, Philosophy of Public Policy (Master of Science)
- Universität Passau, Sprachen, Wirtschafts- und Kulturraumstudien (Diplom)
- Columbia University, New York
- Universidad des Salvador, Buenos Aires
Berufliche Tätigkeit: Projektmitarbeit und Praktika
- Emergia Institute, Berlin
- UNDP, New York
- McKinsey & Company, Berlin
- Bertelsmann, Barcelona
- Interrelations, New York
Thema des Promotionsvorhabens
The Resource-Based View in an Ordonomic Perspective – Learning from Inclusive Business Models
Forschungsprojekte
- Entwicklung von Inclusive Business Models / Geschäftsmodellen an der ‚ Base of the Pyramid’
- Unternehmerische Lösungsansätze für Umweltschutz und Armutsbekämpfung (insbesondere auch im Hinblick auf den Klimawandel)
Referent und Workshopleitung
- GTZ
- UNDP
- UNEP
- Wittenberg Zentrum für Globale Ethik